Jag

Jag
Lilla söta jag

torsdag 16 december 2010

Livet är inte alltid lätt

Mycket har hänt sedan jag sist var här, en del vet en del vet inte men jag ska försöka berätta.

Som visa vet har jag gjort slut med min kille jag hade. Efter tre års förhållande så var det ett tungt och jobbigt beslut att ta för oss båda. Men vi löste det på ett bra sätt. Vi är fortfarande vänner och det kommer vi alltid vara även om det inte kommer att bli vi igen. Man får helt enkelt lite tiden gå och se vart den för med dig. Det är jobbigt efter så många år tillsammans men ibland håller inte allt inom kärlek, förhållande och så. Jag hoppas det kommer gå vägen för oss båda.

Vill bara säga en sak:
Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du.

Detta för jag höra ofta och det är jag glad över för om ingen sa det till mig skulle jag bara tänka på alla andra och inte på mig själv men tack vare alla goa vänner jag har så har jag lärt mig att tänka på mig själv med vilket är bra för annars skulle jag gå in i väggen typ varje dag.

Min pappa som jag inte pratat med på länge har hört av sig vilket blev lite av en chock för han har inte pratat med någon i släkten sen helt plötsligt får man ett sms. Gud det var jobbigt. Vet inte vad jag ska göra längre. Jag säger som en mycket god vän till mig sa:
En del av dig säger nej jag vill inte prata med honom, jag vill lite bli sårad mer. Medans en del i dig säger jag vill prata med honom, han är min pappa och det kan jag inte släppa.
Nu sitter jag här i mörkret och tänker hur ska jag göra vilken del av mig ska jag följa. Men nu ör det bara så att jag tänker inte göra något åt detta fören jag vet vad jag vill. Jag ska tänka på detta mycket och länge och veta vad jag verkligen vet innan jag gör något + att jag ska vänta tills jag varit hos psykologen med, måste prata av mig lite med innan jag gör något jag kommer att ångra.

Jag älskar alla mina goa vänner som alltid finns där för en. Jag älskar även kyrkan en sådan plats jag funnit där har jag aldrig hittat innan men nu har jag hittat den. Här finns personer för allt, bara att ha någon att prata med oj det finns det massor med här, att prata få en plats att bara få vara i tystnad och lugn finns här, att bara hitta människor att hitta på roliga saker med finns här. Jag bara säger det utan kyrkan och dess varma gemenskap hade jag inte orkat med så mycket som jag gjort, varje möte varje träff med dessa människor ger mig en ny kraft som varar länge och dem finns alltid där när man behöver dem.

Snart är det jul med sista skoldagen imon då har vi avslutning med bio och julbord sen är man ledig några veckor ska bli skönt. Jag ska fira jul med familjen och släkten både hos Mormor och hos Farmor ska bli så kul. Ser fram emot att få träffa Farmor igen längtar längtar. Vill ha jul nu. Jag hoppas att allt kommer bli så kul och roligt från och med nu ska jag se allt positivt. Nu ska det bara vara glada miner och skratt. Nu ses vi mer imon bloggen och läsarna.
Sov gott och ha det gott puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar