Jag

Jag
Lilla söta jag

måndag 23 januari 2012

Livet har både uppgångar och nedgångar

Livet har både uppgångar och nedgångar, båda kan vara negativa och positiva. Ibland kan en nedgång vara något positivt fast en del inte vet hur de kan vara de. Många gånger för man höra de gamla uttrycket "Man lär av sina misstag" och de stämmer man gör aldrig om samma sak två gånger då är man dum. Samtidigt finns de annat som är bra med nedgångar till exempel sorgen för personer närmare varann, jag fick så mycket nya vänner efter sorgen då vi förlorade vår älskade vän. Där har man två exempel på positiva nedgångar. De andra tänker jag inte gå in på så mycket mer utan lämnar den tanken till mina läsare: Vad tror ni kan vara de negativa i uppgångar?

Jag fann dig en kväll och då svävade jag i de blå jag blev nykär och nyförälskad vilket jag inte varit på väldigt länge, allt känns så rätt men samtidigt så är de som du säger man måste låta de få ta den tid de tar. Känner man sig inte redo just då så får man ta sig tid och låta de ta den tid de tar tills man känner sig redo. Men något jag vill att du ska veta som du redan vet är att hos dig är jag trygg och glad, i din närhet vill jag vara länge. I din famn kan jag vara lugn och trygg, jag behöver inte hålla vakt över andra, jag får då chansen att slappna av och bara få vara vilket är skönt. Mitt i sorgen när man bara vill bli glad och komma på andra tankar kliver du ut ur mörkret omfamnar mig och tar tag om mitt hjärta och säger tyst i mina öron att de är en del av dig, att de en dag kanske blir ditt helt och hållet bara du får chansen att ta de i din takt, lugnt och fint och de vill jag med att vi gör för då håller de bättre och man rusar inte fram.

Att stå med detta jobbiga och svåra beslut var inte lätt men du tog in mig och hjälpte mig med det, du sa "Jag finns alltid för dig som du finns för mig och om du nu behöver så har du ett hem här hos mig, du är alltid välkommen hit och du får vara här så mycket du vill".
Du såg mig och mina behov du såg hur nere och ensam jag var, du har funnits där sedan jag var lite jag är uppväxt med dig vid min sida och jag skulle kunna dö vid din sida om de ska vara så.

Att slitas mellan olika världar är inget lätt, man vet inte vart man ska ta vägen eller hur man ska gå till väga. Att behöva må såhär och inte veta vart man ska vända sig eller vart man ska ta vägen är inte lätt, att få tankar som skrämmer en är jobbigt, man vet inte vart man ska ta vägen, jag vet inte vem jag ska vända mig till eller hur jag ska berätta för dem jag älskar mest. Att varje natt man måste gråta sig själv tills sömn om natten är jobbigt de tar på ens krafter att ständigt vara rädd får sina tankar och drömmar och inte veta vem man ska vända sig till är ett helvete. Jag vill bara veta att du står vid min sida och att du finns när jag behöver dig och att veta att man på himlen har en skyddsängel gör saker något lättare men inte alltid ibland kan jag inte känna din närvaro och då blir jag orolig att de hänt dig något men när jag behöver dig som mest kan jag känna hur du kommer och omfamnar mig med stora varma kramar. De skönt att veta att dem äkta vännerna finns där för en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar